søndag 23. juni 2013

Midtsommer- Sankthansaften

Hei!
I dag sankthansaften har vi hatt salat med egenproduserte reddiker i. Fantastisk!




Dagene går med til mye håndarbeide foruten stell i drivhuset. fugletitting har det også blitt. Har matstasjon rett utenfor kontoret mitt og ser den godt fra vinduet. Lenge siden jeg har hatt kamera tilgjengelig, har tidligere fanget noen gode bilder gjennom vinduet fra kontorpulten. Kontoret vender ut mot veien der det stadig går folk. Likevel kom flaggspetten på besøk og satt en stund på stolpen. Den kom med varselsignalet sitt også.
Må nok se å få vasket det vinduet før jeg rigger meg til med kamera med telelinse igjen der ved pulten. Det er deilig å ha kontor å krype inn i. Sitte der og la tankene vandre. Mye av tankene er i det skapende hjørnet for tiden. Jeg finner stadig på nye ting å lage. Tenker på å selge dem i butikken på Epla, Kaffekjerringas Verk, eller jeg skal selge dem på marked til høsten. Jeg har mange arbeider på gang. Det blir aldri kjedelig.



russersokkene er endelig ferdige!


 
dette skal bli tovete tøfler
 
 
Nå er det snart ferietid og jeg planlegger vilt hva jeg skal ha med på tur av arbeider. Må ha noe jeg ikke trenger å konsentrere meg om så mye. Har lært en ny metode å strikke hals som vrir seg rundt.
Har begynt på en hals og det pussige er når en strikker kun rett så blir halvdelen av arbeidet i vrangstrikk. Matematisk finesse. Fine blir de i hvert fall for jeg tenker å strikke noen av dem. Fort går det også og det er moro.
 
 


Strikker på hals
 
 
 
Denne uken har jeg også meldt meg på facebookgruppen strikkesiden. Der er det mye flott å se og mye inspirasjon å få. Hjelp kan man også få eller bidra med. Jeg har også meldt meg på Husflidens side og Oslo fylkeshusflidslags side. Jeg føler virkelig at dagene smiler og at det kjennes bar å få det ene eller andre til å vokse ut av hendene mine. Sambo heier på meg og gir meg heldigvis tiden jeg trenger til mitt skapende virke. Det pleier jo å dryppe litt på sambo og i ny og ne.
 
Nå er det snart ferie - jeg gleder meg til det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar