onsdag 6. november 2013

Kniplekurs og julemarked

Hei

Nå går det fort mot julemarked nr. 1 Østensjø Husflidslag sitt marked. Det finner sted om 3 dager. På Oppsal samfunnshus fra kl. 11 til 16 på lørdag og 12 til 16 på søndag. Håper det er mange som tar turen dit.
Jeg er spent på om det blir godt salg og ærlig er jeg spent på om fotografiene selger for de er så absolutt egenkreerte.

For et par helger siden var jeg på kniplekurs i Halden. Det var den Norske Knipleforeningen som arrangerte det.
Jeg gravde frem knipleputene mine fra loftet. Skam og melde så har de ligget der siden vi flyttet hit for 2 år siden. Ikke bra....

Jeg meldte meg på å lage kniplet julepynt. Begynte allerede samme kvelden som vi ankom Kaserna.

Begynte med en liten fugl

Sånn ble den, men vingen skal sys på ved en anledning

Vi kniplet i vei og det var vanskelig å få oss til bords for mat og litt hvile.

Hele lørdagen og halve søndagen kniplet vi og:

Her en liten nisse:

og slik ble den ferdig:



Jeg fikk så vidt startet på en engel også, men den er kun i startgropen og skal vel snart tas frem for å bli gjort ferdig.
Nå skal ikke knipleputene på loftet igjen og etter kurset kniplet jeg 1 time hver dag. Har hatt en liten pause nå som jeg har gjort klart tingene som skal på julemarkedet. Nå skal jeg ta fatt igjen med kniplingen for det er morsomt. Over jul skal jeg kniple sammen med andre fast også så det blir bra.

Ønsker en god kveld ..... det blir vel litt håndarbeid på meg ved siden av tv -tittingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar