onsdag 7. mai 2014

Mai du skjønne...

Endelig er mai her igjen. Det regner, men det er godt for planter og trær. Ikke minst vasker det bort pollen som gjør hverdagen litt lettere.
På kjøkkenet i vinduskarmen holder vi på med å drive frem urter. Spisestuebordet er fylt  av reddiker og tomatplanter. Neper skal det også bli.


 
Det er morsomt å følge med på spirene.
 
Jeg holder på med flere ting på håndarbeidsfronten også. Strikker luer og ullbukse og votter.
 
 
Synes det er like moro at ullnøstene tar form og blir til brukandes ting.
 
Denne helgen gleder jeg meg spesielt til for sambo og jeg skal på tur med toget og overnatte på hotell. Det blir en fin avveksling før vi går i gang med oppussing her hjemme. Nå står badet for tur.
Da er vi snart i mål med oppussing for en stund.
Når det blir litt mer varme skal jeg flytte kjøkkenhagen fra spisestuebordet og til drivhuset. Da blir det å følge med der ute og passe på både varme og lufting og vanning. Koselig blir det og gode smaksprøver etter hvert....
 
 
Nå får jeg fortsette her så det også kan bli en lue.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar