søndag 12. mai 2013

Besøk i Botanisk hage

I dag tok jeg og sambo turen til Botanisk hage for å skue våren nærmere.
Kaldt som fy var det så det var et godt forslag fra sambo og kle seg i dynejakken.

Mye svarttrost var det og en liten som satt i gresset holdt konsert spesielt for oss. Kameraet var med og det ble både fuglebilder og mange blomsterbilder selv om det ikke var mye blomstring ennå. Våren lar jo vente på seg selv om det merkbart grønnes ute for hver dag.


svartrosten holder konsert
 
 
 

 
Det var fint å se hagen i dag. Godt å komme ut av heimen og gjøre litt annet enn kun å strikke eller sy. Til uken er det møte i broderiringen noe jeg gleder meg til for jeg har ikke kunnet delta på en stund. Gleder meg til å ta fatt igjen på hardangerduken som har ligget en stund.
 
 
Litt av blomstringen viser jeg dere nå noen eksempler på:
 
 kirsebærblomster
 
 
skogstjerne tror jeg
 
 
bekkeblomvariant
 
 

Det ble ikke så lett å huske hva de forskjellige blomstene heter.... hmm . Jeg må visst gå i skole hos sambo som kan mye om blomster og har en bedre hukommelse enn meg.
 
Nå kaller strikketøyet igjen. Jeg holder på med håndkler og skal gå over til klutestrikking straks.
Ha en fortreffelig kveld videre...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar