søndag 26. mai 2013

Sommerhelg

Hei der ute...!

Har hatt en fin sommerhelg med litt for rødlig farge noen steder på kroppen, der solen har stekt litt ekstra. Har sittet på balkongen og sydd i det fine været. Nå ser det ut for at Hardangerduken kan bli ferdig i løpet av noen uker hvis det blir like fint syvær fremover. Er blitt så avhengig av godt lys at det blir et problem uten det og et par ekstra sterkere briller. Heldig at det finnes billige briller så det er mulig å skifte oftere uten at det går utover økonomien og mitt strenge budsjett. Det er likevel foruroligende at synet mitt blir merkbart dårligere fortere for tiden. Som ivrig brodøse er ikke det akkurat heldig.

I kveld har jeg lagt ut et nytt produkt i butikken min. Jeg har besøkende på produktene mine og noen er også lagt på ønskelister, men akk og uff skulle jo helst også hatt noen salg oftere enn det det er også. Jeg venter tålmodig. Heldig for meg så får jeg også inn bestillinger fra annet hold og jeg sier stort sett ja til de fleste oppdragene. Jeg gjorde ferdig en bestilling i dag og.

Det er akkurat som sola gjør arbeidet så lett så lett. Hagearbeidet har ikke gått så lett den siste tiden. Det er en del for mye løvetann der... Hjelpe meg, men så leste jeg jo i et eller annet blad at løvetann gir mangfold i fuglelivet og siden min interesse for fugler er så stor så valgte jeg villig bort lukejobben til fordel for nye spennende fuglearter som kan komme på visitt. Jeg ble også fristet til å prøve stekte løvetannknopper med grillkrydder på som også var beskrevet som en fristelse å nyte. Så kanskje kan  vi heie på løvetannen og...

Nå er det tid for vanning av hobbygartneriet mitt. Det ser lovende ut med tomatplantene og reddikene. Verre er det i gulrotbransjen. Kan ikke se en spire ennå så det er mulig fro gamle frø. I morgen kommer antagelig drivhuset opp og stå og det gleder jeg meg til....


 
 
Her er flaggspetten på besøk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar